jak wypozycjonować stronę? To pytanie zadają sobie właściciele stron www. Im wyższa pozycja w wyszukiwarce, tym więcej wejść na stronę, co przekłada się na zwiększoną sprzedąż.
WordPress sam w sobie, niestety nie oferuje narzędzi pozycjonerskich. Jednak ze względu na ogromną popularność WordPressa takie narzędzia stały się potrzebne. Zaczęły więc powstawać wtyczki dodające potrzebną funkcjonalność i tak od lat cieszącym się bardzo wysokim uznaniem stała się wtyczki Yoast SEO,
Instalacja wtyczki Yoast SEO
Instalacja – jak to zwykle w WordPressie – jest ekstremalnie łatwa. Przechodzimy do Wygląd->Wtyczki->Dodaj nową, w wyszukiwarce wpisujemy Yoast SEO a następnie przycisk Zainstaluj teraz.
Po włączeniu w menu kokpitu, dojdzie nowa opcja SEO.
Przejdźmy od razu do Dashboard a następnie kliknijmy zakładkę Ogólne.
W opcjach ogólnych, będziemy mogli przywrócić domyślne ustawienia Yoast SEO, sprawdzić autorów wtyczki oraz to co najbardziej nas interesuje – uruchomić prosty konfigurator. Wciśnij przycisk Open the configuration wizard.
SEO w 10 krokach
Krok 1
W pierwszym kroku pojawi się oferta zakupu licencji. Oczywiście nie trzeba jej kupować, można swobodnie przejść do następnego kroku. Na tej samej stronie możemy również zapisać się na newsletter, dzięki któremu dowiemy się jeszcze więcej o Yoast SEO oraz innych wtyczkach i o pozycjonowaniu ogólnie.
Krok 2
Drugi krok dotyczy naszego obecne środowiska, na którym uruchamiamy Yoast SEO. Do wyboru mamy opcje Production, która określa stronę, która jest już publiczna i generowany na nie jest pewien ruch, Staging określa stronę, która jest jedynie kopią strony Produkcyjnej ale do celów testowych i ostatnia opcja dotyczy strony uruchomionej lokalnie do celów rozwojowych.
Krok 3
W trzecim kroku określamy typ naszej strony, z jaką najbardziej się identyfikujemy. Do wyboru mamy: Stronę z wpisami, sklep internetowy, stronę z newsami, małą witrynę firmową, inną witrynę korporacyjną oraz inną osobistą stronę.
Krok 4
W kroku czwartym ustawiamy, czy jest to strona firmowa czy prywatna. Dane te są potrzebne dla Google Knowledge Graph.
Krok 5
W piątym kroku określamy serwisy społecznościowe.
Krok 6
W kroku szóstym możemy określić, czy wpisy, strony oraz media mają być indeksowane. W przypadków media WordPress automatycznie generuje UL
dla każdego pliku, po zaznaczeniu tej opcji na Visible uploadowane pliki również byłby indeksowane przez Google.
Krok 7
W kroku siódmym określamy, czy np. wpisy na blogu mają wielu autorów. Jeżeli nie, to archiwa wpisów nie będą indeksowane.
Krok 8
W ósmym kroku możemy zintegrować Yoast SEO z Google Search Console. Po wprowadzeniu klucza uwierzytelniającego będziemy mieli część danych z Google Search Console w kokpicie.
Krok 9
W kroku dziewiątym określamy nazwę witryny i separator tytułu.
Krok 10
Ostatni krok to tylko informacja o poprawnym skonfigurowaniu Yoast SEO.
Gratulację! Od teraz twoja witryna będzie znacznie lepiej indeksowana przez wyszukiwarki internetowe.
Jednak na tym nie koniec. Gdyby wtyczka tylko tyle umożliwiała byłoby dosyć ubogo. Wtyczka do wpisów i postów dodaje dodatkowe opcje konfiguracyjne. Możemy sprawdzić swój tekst pod kątem SEO, dodać słowa kluczowe, ustawić tytuł, opis i obrazek dla Facebooka lub Twittera. W zaawansowanych ustawieniach możemy dostosować meta robots lub dodać kanoniczny adres URL.
jak wypozycjonować stronę? Konkrety
Jak możesz zobaczyć na powyższych zrzutach, wtyczka podpowiada nam co powinniśmy poprawić aby usprawnić pozycjonowanie dla wpisu lub strony. Dotyczy to zarówno tekstu jak i słów kluczowych.
Tak prezentuje się Yoast SEO z podstawowymi opcjami. Jednak w zakładce Featues możemy ustawić Advanced settings page. Do ustawień wtyczki dojdzie wtedy kilkanaście, jak sama nazwa mówi – zaawansowanych ustawień. Jednak o tym innym razem.
Zapraszam do podzielenia się uwagami. A Tobie wystarcza podstawowa konfiguracja wtyczki opisana powyżej, czy używasz zaawansowanych opcji konfiguracyjnych?
Już wiesz jak wypozycjonować stronę internetową. Jeżeli chcesz wiedzieć więcej o reklamowaniu strony internetowej zapoznaj się również z artykułem na ten temat.
Opublikowano 13 kwietnia 2020 w kategorii blog, seo.