Jak zarabiać na blogu?

Jak zarabiać na blogu?

Dowiedz się jak uwypuklić swój portfel o kilkaset złotych miesięcznie dzięki pisaniu bloga.

Chciałbyś uwypuklić swój portfel o dodatkowe kilkaset złotych każdego miesiąca? Zacznij pisać bloga i zarabiaj na nim! Jak to zrobić? W pięciu prostych krokach:

1.    Znajdź swój temat

O czym pisać bloga? To pytanie musiał sobie zadać każdy początkujący bloger.

Zastanów się w czym jesteś dobry. Wypisz na kartce siedem tematów na których się znasz, siedem tematów na których chciałbyś się znać, 7 sytuacji których się boisz i siedem które Cię wkurzają.

Uwaga: tematy powinny być dość szczegółowe, ponieważ konkurencja w blogosferze jest coraz większa. Zamiast pisać o zdrowym odżywianiu lepiej wybrać zdrowe odżywanie na studencką kieszeń lub zdrowe odżywianie dla zapracowanych kobiet itd.

Teraz z tak przygotowaną listą zastanów się na który z tych tematów chciałbyś napisać ponad 100 artykułów. Wykreśl te tematy, które uważasz, że mogą Ci się szybko znudzić.

Następnie przeanalizuj konkurencję. Ile istnieje blogów na tematy, które znajdują się na Twojej kartce? Wykreśl tematy, które są zbyt konkurencyjne. Do określenia poziomu konkurencji możesz skorzystać z narzędzia Google AdWords: Keyword Planner

Jeżeli nadal nie wiesz o czym pisać przejrzyj przygotowaną przez nas listę:

O czym pisać bloga? 54 dobre pomysły na własny dziennik internetowy

2.    Wybierz platformę blogową

Istnieje kilka platform blogowych i jeden lider. Jest blogger, coś tam i coś tam oraz WordPress, który jest najlepszy, ma 25% rynku i nie ma się co w ogóle zastanawiać nad wyborem bo jest oczywisty.

Swojego bloga postawisz na WordPressie.

Możesz go postawić za darmo na stronie wordpress.com, co ma taką wadę że nie będziesz mógł do niego dodać żadnych wtyczek, domeny, ani go rozbudowywać.

Możesz też zainstalować WordPressa na własnym serwerze. Nie wiesz jak to zrobić? Skontaktuj się z nami, a udzielimy Ci takiej informacji za darmo!

3.    Stwórz treść

Czas na stworzenie treści.

Nawet nie myśl o startowaniu z blogiem i ogłaszaniu uroczystej premiery gdy nie masz napisanych przynajmniej dziesięciu tekstów. Naprawdę chcesz żeby wszyscy znajomi weszli na twój super blog tylko po to by zobaczyć, że świeci pustkami? Napisz 10 artykułów, a później publikuj cyklicznie w tych samych odstępach czasu. Nie ma znaczenia czy będziesz publikował wpisy raz na tydzień, dwa, codziennie czy co miesiąc. Ważne żebyś publikował systematycznie zawsze w tych samych odstępach czasu. Jeżeli tak jak my publikujesz nowy wpis w każdy poniedziałek to chociażby się waliło i paliło to opublikuj wpis. Jeżeli wiesz, że nie dasz sobie z tym rady to blogowanie nie jest dla Ciebie.

Systematyczność to klucz do osiągnięcia sukcesu w blogosferze.

4.    Reklamuj swojego bloga

„Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt, poza nami nie wie, co robimy.” – Stuart Henderson

Co z tego, że Twój blog jest rewelacyjny jeżeli nikt nigdy o nim nie słyszał. Czas na promocję, najlepiej zacznij od promowania się na facebooku i w innych social mediach. To najłatwiejsza i najtańsza metoda promocji. Umieszczaj informację o tym że prowadzisz bloga na swoim Instagramie, pintereście, Google+, Facebooku i wszystkich innych miejscach, gdzie tylko się da. Informacja w stopce na forum, którego jesteś członkiem oraz w stopce maila to też bardzo dobry pomysł.

5.    Zacznij zarabiać

Po tych wszystkich krokach czas zebrać żniwo. Jeżeli Twój blog odwiedza już systematycznie jakaś grupa ludzi możesz dodać na nim reklamy. Na początku warto dodać reklamy z Google AdSense lub zacząć reklamować konkretny produkt poprzez program partnerski.

Program partnerski (PP) – narzędzie internetowego marketingu[1]. Jest to skrypt sprzężony z bazą zamówień sklepu internetowego. W programie tym organizatorem jest sklep online, oferujący produkty lub usługi – zaś uczestnikami są osoby fizyczne lub firmy dysponujące własną stroną WWW. Partner po przystąpieniu do programu umieszcza na swojej stronie materiały dostarczone mu przez organizatora – w zamian za to otrzymuje prowizję za każdy udział w transakcji, która rozpoczęła się na jego stronie.

Jeżeli Twój blog na to pozwala to reklama konkretnego produktu będzie bardziej skuteczna. Piszesz bloga o kawie? Zacznij sprzedawać swoją ulubioną kawę! Piszesz o tworzeniu stron internetowych? Sprzedawaj szablony do stron internetowych! Piszesz o swoich problemach? To przestań pisać.

Podsumowując

  • Znajdź niszę
  • Opublikuj masę tekstów
  • Reklamuj bloga gdzie tylko się da
  • Dodaj reklamy
  • Profit!

Jak pisałem wcześniej reklamować należy się wszędzie. Jeżeli już stworzyłeś swojego bloga to pochwal się nim w komentarzu do tego wpisu.

author-image

Tomasz Wikło

Człowiek z informatyczną pasją. Komunikatywny, kreatywny i chętny do podejmowania wyzwań. Specjalista w dziedzinie tworzenia stron internetowych. Z wykształcenia informatyk i ekonomista. W czasie wolnym podróżuje po egzotycznych zakątkach świata.