8 elementów, które powinna zawierać każda porządna biznesowa strona internetowa

8 elementów, które powinna zawierać każda porządna biznesowa strona internetowa

Dobrą stronę internetowym poznacie po tym, że posiada wszystkie 8 wymienionych w tym artykule elementów.

1.     Slogan

Każda szanująca się witryna internetowa posiada slogan. Slogan przekazuję skrótową informację osobom, które wejdą na stronę internetową po raz pierwszy. To slogan informuje o tym czym się zajmuje konkretna firma.

Bardzo dobrym sloganem może pochwalić się portal Filmweb.

Ich slogan wcześniej brzmiał Filmweb – web pełen filmów. Gdzie sprytnie wykorzystano fonetykę wyrazu web (czyt. łeb) i pełen filmów informujący że strona zawiera dużo informacji na temat filmów. Nota bene Filmweb jest drugą największą na świecie bazą informacji o filmach (zaraz za amerykańskim Imdb).

Drugi, nowy slogan Filmweb’u to Filmweb – filmy takie jak Ty! Slogan został wprowadzony po zmianie, które dokonały się na stronie. Portal położył nacisk na dostosowywanie się treści wyświetlanych na stronie w zależności od preferencji konkretnego użytkownika. Możemy zobaczyć filmy, które prawdopodobnie przypadną nam do gustu poprzez zaawansowany system rekomendacji.

2.     W czym możemy Ci pomóc?

Biznesowa strona internetowa oprócz krótkiego sloganu powinna również zawierać pełen opis oferty. Przecież chcemy, aby klienci wiedzieli co możemy im zaoferować. Prawda? Ważne jest aby biznes rozwiązywał konkretne problemy ludzi i żeby informacje te znajdowały się na stronie internetowej. Klient chce wiedzieć jak Twoja oferta może mu pomóc.

3.     Co już zrobiliśmy

Czyli portfolio, realizacje. W przypadku malarza będą to wykonane obrazy, fryzjera zdjęcia efektów pracy. Jest to szczególnie istotne gdy oferujemy usługi. Nikt nie chce kupować kota w worku. Jeżeli klient może zobaczyć poprzednie prace, które wykonała Twoja firma będzie bardziej skłonny Ci zaufać.

4.     Dlaczego my?

Dlaczego klient powinien wybrać ofertę właśnie Twojej firmy? Zdobyłeś ważną nagrodę branżową? Wydaliście książkę? A może uwielbiacie to co robicie i oferujecie produkty o najlepszej jakości? Napisz o tym, chwal się! Część strony powinna być przeznaczona na pokazanie swojego autorytetu. Klient chce wiedzieć, że ma do czynienia z profesjonalistą.

5.     Dla kogo?

Moja mama powtarza, że jak coś jest do wszystkiego to jest do dupy. Na stronie internetowej powinna być jasno określona grupa docelowa odbiorców. Nie można oferować wszystkim swoich usług. Im lepiej zniszowany jest Twój produkt, tym mniejsza konkurencja. Łatwiej będzie Ci zająć wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania Googla. Lepiej być dużym sumem w stawie niż małą płotką w morzu.

businessmen-152572_1280

6.     Wezwanie do działania

Oprócz samych informacji o firmie, dobrze jeśli strona zawiera wezwanie do działania. Nawet jeśli nie chcesz sprzedawać produktów poprzez stronę www to poproś chociaż odwiedzających stronę użytkowników o zostawienie maila lub numeru telefonu. Jeżeli będą zainteresowani Twoją usługą to będziesz mógł w łatwy sposób nawiązać z nimi kontakt. Robi się to przez umieszczenie przycisków lub znienawidzonych przez wszystkich wyskakujących okienek (tej opcji zdecydowanie odradzam ;).

Przykład przycisku zachęcającego do działania:

Przechwytywanie22

7.     Klienci o nas

Nie ma lepszego sposobu na zareklamowanie swoich usług niż opinie zadowolonych klientów. Twoja strona powinna zawierać masę informacji o tym co myślą o twoim produkcie inni ludzie. Najlepiej żeby informacje te były opatrzone zdjęciem klienta oraz krótką notką czym się zajmuje. Z reguły nie lubimy anonimów, więc warto również dodać imię i nazwisko zadowolonego klienta. To podnosi wiarygodność Twojej strony internetowej. Skoro ktoś już skorzystał z Twojej oferty to nowi odwiedzający stronę też mogą.

8.     Formularz kontaktowy

Twoja strona musi posiadać możliwość skontaktowania się z Tobą. Najlepiej aby na stronie znajdowało się dużo informacji o Twojej firmie: numer telefonu, adres e-mail, imię i nazwisko właściciela, a także numer NIP i REGON firmy. To podnosi wiarygodność i umożliwia pozyskanie kolejnych klientów. Nie ma nic gorszego niż klient, który chcę podjąć współpracę, ale nie wie jak się ma z Tobą skontaktować.

contact-denise

To nie wszystko

To nie wszystkie elementy, które musi zawierać dobra strona biznesowa, ale na pewno najważniejsze. Jeśli Twoja strona zawiera te informacje to znajduje się ona w 90% najlepszych stron biznesowych w sieci.

Jeżeli masz jakieś pytanie, przemyślenia to napisz komentarz. Chętnie z Tobą porozmawiam.

Zapoznaj się również z nasza ofertą na tworzenie stron internetowych

author-image

Tomasz Wikło

Człowiek z informatyczną pasją. Komunikatywny, kreatywny i chętny do podejmowania wyzwań. Specjalista w dziedzinie tworzenia stron internetowych. Z wykształcenia informatyk i ekonomista. W czasie wolnym podróżuje po egzotycznych zakątkach świata.