7 błędów na stronie internetowej, czyli jak nie tracić klientów

7 błędów na stronie internetowej, czyli jak nie tracić klientów

Strona internetowa jest jak wizytówka, nie pozwól aby odstraszyła potencjalnych klientów!

Utworzenie strony internetowej nie jest trudną czynnością. Jednak jeżeli ma ona odstraszać klientów, to już lepiej aby w ogóle jej nie było. Poniżej przedstawiam 7 błędów, przez które potencjalni klienci z Twojej strony szybciej wyjdą niż na nią weszli.

1. Adres strony, przyjazne linki oraz adres kontaktowy

Pierwszym elementem, który odstrasza klientów jest jej adres. Czy chciałbyś aby strona, Twojej firmy miała adres taki jak www.mojafirma.ovh.pl a na jej podstronach www.mojafirma.ovh.pl/pageid=234 ? Taki adres daje klientowi dużo do myślenia. Po pierwsze prawdopodobnie, darmowa lub najtańsza domena. Adres, który absolutnie nic nie mówi, na jakiej stronie obecnie znajduje się klient. Prawidłowy adres powinien wyglądać np. mojafirma.pl lub mojafirma.com a podstrony np. /kontakt, lub /nasza-oferta. Identyczna sytuacja jest z adresem email, każda szanująca się firma, będzie posiada adres email we własnej domenie, czyli zamiast np. kontakt@gmail.com lepszym rozwiązaniem będzie kontakt@mojafirma.pl.

2. Wyskakujące reklamy

Nic tak nie odstrasza bardziej niż co chwilę wyskakujące reklamy. Sytuacja jest jeszcze poważniejsza, gdy takowej reklamy nie idzie w łatwy sposób zamknąć – a to przez brak przycisku zamykania lub prawie niewidoczny przycisk. Unikaj, unikaj i jeszcze raz unikaj takich zabiegów. Jest to najbardziej nachalna i niepożądana forma reklamy. Internauci zamykają takie reklamy szybciej niż się otwierają, tak więc jeżeli potrzebujesz coś bardzo wyeksponować klientowi, to zastanów się dobrze, czy chcesz to zrobić w taki sposób. Znacznie lepszym będzie dodanie po prostu osobnej sekcji do strony. Zwróć też uwagę czy Twoja strona nie posiada nachalnych pop-upów zmuszających użytkownika do zapisania się na newsletter.

3. Odstraszająca kolorystyka

Unikaj jasnych kolorów na jasnym tle. Tak samo unikaj ciemnych kolorów na ciemnym tle. Oprócz tego, niech strona będzie spójna kolorystycznie. Jeżeli przegniesz z kolorami, to stanie się bardzo nieczytelna i zniechęcająca w odbiorze. Jeżeli nie bardzo wiesz jak połączyć ze sobą różne kolory, aby było ładnie i spójnie zachęcam do zapoznania się z materialpalette.compaletton.com oraz color.adobe.com.

4. Długie ładowanie strony

Jeżeli strona wczytuje się zbyt długo, warto sprawdzić dlaczego tak się dzieje. W pierwszej kolejności polecam skompresować zdjęcia, zmniejszyć ich rozmiar. Następnie warto połączyć wiele skryptów w jeden większy plik, tak samo ze stylami CSS. Minifikacja plików również będzie przydatna. Jeżeli nie wiesz jak jeszcze można zwiększyć szybkość wczytywania strony, to zachęcam do zapoznania się z GoogleSpeed Insights i GTmetrix.com.

5. Niedostosowana do urządzeń mobilnych

Coraz więcej osób zamiast komputerów używa telefonów komórkowych do przeglądania stron internetowych. Jeżeli nie dostosujesz Twojej strony do urządzeń mobilnych, będziesz tracić klientów. Ponad połowa użytkowników odwiedza stronę studioleopard.pl z urządzeń innych niż komputer!

6. Autoodtwarzający się dźwięk

Zaraz po wyskakujących okienkach, to jedna z najbardziej odstraszających technik. Po pierwsze, melodyjka może nie wpaść w gust, po drugie, zakłóca ciszę i spokój oglądającemu stronę, lub zagłusza jego własną muzykę. Jeżeli już naprawdę musisz zamieścić jakąś melodyjkę na stronie, to koniecznie dodaj w widocznym miejscu przycisk na jej wyłączenie.

7. Zepsute odnośniki i wyskakujące błędy

Jeżeli klient klika jakiś odnośnik na Twojej stronie, to dlatego, że go zainteresował. Jeżeli po kliknięciu zobaczy błąd typu 404 albo co gorsza, jakiś błąd zapisu/odczytu bazy danych, to prawdopodobieństwo, że klient wróci na Twoją stroną ponownie jest bliskie zeru. Zadbaj o to, aby cała strona poprawnie działała i upewnij się, że masz mechanizmy zabezpieczające, przekierowujące np. na główną stronę, gdyby coś poszło nie tak.

 

Jest to 7 rażących błędów, które odstraszą potencjalnego klienta na dobre. Jeżeli chcesz zrobić stronę na konkurs odstraszania, to zalecam wszystkie powyższe punkty. Jednak jeżeli chcesz pozyskać klientów, zachęcam do solidnego przyjrzenia się swojej stronie i wyeliminowania każdego z wyżej wymienionych punktów.

 

Kamil Laskowski

Sympatyk systemów otwartoźródłowych. Człowiek z zapałem, doskonale wiedzący, czego chce od życia. W wolnych chwilach uwielbia tańczyć oraz grać na gitarze.