Reklama strony opartej o WordPressa dla zielonych

Reklama strony opartej o WordPressa dla zielonych

Twoja strona internetowa w pełni wykorzystuje swój potencjał? Jeśli nie to dowiedz się jak ją reklamować i pozycjonować w Internecie!

Czy Twoja strona internetowa w pełni wykorzystuje swój potencjał?

Dobrze mieć świetną stronę internetową, ale jeszcze lepiej żeby ta strona internetowa była często odwiedzana przez potencjalnych klientów. Żeby tak się stało strona powinna wyświetlać się wysoko w wynikach wyszukiwania w wyszukiwarce takiej jak np. Google. Jak tego dokonać i nie wydać fortuny na pozycjonowanie? Tego dowiesz się z poniższego wpisu. Dowiesz się również w jaki sposób reklamować swoją stronę internetową opartą na WordPressie.

cel

Przede wszystkim musisz odpowiedzieć sobie na jakże ważne pytanie: Jaki jest cel Twojej strony internetowej? Czy ma ona:

  • Informować potencjalnych klientów o produkcie?
  • Sprzedawać i być sklepem internetowym?
  • Sprawić by ludzie zostawili swój numer telefonu lub e-mail?

Gdy już odpowiesz sobie na to pytanie zastanów się jaka jest Twoja grupa docelowa. Dzięki temu będziesz wiedział/wiedziała jakim językiem pisać i jakie treści umieszczać na stronie.

Pozycjonowanie i optymalizacja.

Możemy sprawić, że nasza strona pojawi się wyżej w wynikach wyszukiwania na dwa sposoby.

Pierwszy to optymalizacja strony, czyli wszystkie działania które odbywają się na naszej stronie internetowej. Drugi to pozycjonowanie czyli wszystkie działania w zewnętrznych źródłach (innych stronach internetowych, blogach itd.).

Optymalizacja

Optymalizacja

Nasza strona internetowa powinna zawierać odpowiednie słowa kluczowe, powinna się szybko wczytywać, być odpowiednio wyświetlana na ekranach telefonów komórkowych oraz posiadać aktualne treści (najlepiej posiadać bloga i wiele podstron).

Jeśli piszemy na naszej stronie bloga to warto, żeby wpisy były wysokiej jakości (taki jak ten ;), a nie były kryptoreklamą.

W tym celu przydatna będzie dla Ciebie wtyczka do WordPress’a Seo by Yoast, test PageSpeed Insights oraz Test zgodności z urządzeniami mobilnymi.

Pozycjonowanie

Na pozycjonowanie ma wpływ liczba linków zewnętrznych prowadzących do Twojej strony internetowej. Linki te powinny być wysokiej jakości i powiązane tematycznie z Twoją stroną www.

Dobrym pomysłem na zdobywanie linków zewnętrznych są komentarze na blogach. Czasami można dodać w nich link do swojej strony www. Również dobrym miejscem na zdobywanie linków są fora internetowe gdzie można w stopce wpisać link do swojej strony. Działania takie powinny być przemyślane. Na forum warto najpierw zbudować swój autorytet i dopiero po pewnym czasie dodawać linki do postów.

Kiedyś sprawdzały się katalogi stron, teraz jest to już niemodne i nie przynosi efektów.

Warto umieszczać wpisy gościnne na podobnych blogach do naszych. Ważne żeby we wpisach gościnnych pojawił się link do naszego bloga. Jeśli nie wiesz gdzie możesz umieścić gościnny wpis warto przyjrzeć się narzędziu WhitePress.

Reklamy

reklamy

Warto również uzupełnić pozycjonowanie o reklamy płatne takie jak Google AdWords oraz zapoznać się z tematem remarketingu (czyli reklamy kierowanej do osób, które już odwiedziły naszą stronę internetową). Ważną informacją jest, że w przypadku reklamy Google płacimy tylko w momencie gdy któryś z potencjalnych klientów kliknie w naszą reklamę, a nie tylko ją wyświetli.

Możemy również reklamować się za pomocą newslettera z wysokiej jakości informacjami lub stworzyć informację prasową i wysłać ją do gazet internetowych. Tutaj trzeba uważać na powtarzającą się treść. Jeśli w kilku miejscach zostanie opublikowany ten sam artykuł to straci on swoją moc pozycjonującą, ponieważ zostanie uznany jako duplikat.

Warto promować się na tematycznych grupach facebookowych, gdzie możemy wypromować się jako eksperci w danej branży pomagając i odpowiadając na pytania, a następnie zaproponować kilkukrotnie wejście na naszą stronę www.

To informacje przedstawione w wielkim skrócie na temat pozycjonowania i promocji w Internecie, ale jeśli spodobał Ci się ten wpis to koniecznie zostaw komentarz, a zmotywuje mnie on do rozszerzenia informacji na temat sposób promocji strony www w Internecie.

author-image

Tomasz Wikło

Człowiek z informatyczną pasją. Komunikatywny, kreatywny i chętny do podejmowania wyzwań. Specjalista w dziedzinie tworzenia stron internetowych. Z wykształcenia informatyk i ekonomista. W czasie wolnym podróżuje po egzotycznych zakątkach świata.