7 sposobów na sprawienie by twoja strona była bardziej profesjonalna

7 sposobów na sprawienie by twoja strona była bardziej profesjonalna

Profesjonalna strona internetowa to cel do którego należy dążyć. O sukcesie strony internetowej decyduje wiele czynników i malutkich kroczków, które wykonujesz. Jednym z czynników sukcesu jest profesjonalizm. Ludzie są skłoni Ci bardziej zaufać j

Profesjonalna strona internetowa to cel do którego należy dążyć. O sukcesie strony internetowej decyduje wiele czynników i malutkich kroczków, które wykonujesz. Jednym z czynników sukcesu jest profesjonalizm. Ludzie są skłoni Ci bardziej zaufać jeśli to co robisz jest profesjonalne i widać, że się do tego przyłożyłeś.

Z tego artykułu dowiesz się jak w 7 krokach sprawić by Twoja strona prezentowała się profesjonalnie.

7 kroków do bardziej profesjonalnej strony internetowej

1. Własna domena internetowa z końcówką .pl

Nikt nie będzie traktował Cię poważnie gdy Twój adres mailowy to Romek23@buziaczek.pl. Tak samo z domeną internetową. Jeżeli myślisz o swojej stronie poważnie koniecznie zainwestuj kilkanaście złotych w porządną domenę. Najlepiej .pl bez polskich znaków i myślników.

Adresem tego bloga mogłoby być blogweb.prv.pl lub blogweb.wordpress.com.

Jednak o wiele bardziej profesjonalnie wygląda nazwa www.blogweb.pl i dlatego w każdym z projektów korzystam z i wykupuje domenę.

2. Przyjaźnie wyglądające linki

Jeżeli chcesz wyglądać profesjonalnie, a przy tym dać szanse użytkownikom odwiedzającym Twoją stronę na dzielenie się Twoimi materiałami opatrz je przyjaźnie wyglądającymi linkami.

Zamiast adresu http://blogweb.pl/?p=76&?xd=544

Stwórz piękny i łatwy do zapisania adres z tytułem artykułu w środku.

Przykłady takich linków zobaczysz na tym blogu.

O wiele łatwiej wejść pod adres http://blogweb.pl/piekne-linki niż pod długi skomplikowany adres z dziwnymi i nic nie znaczącymi cyframi i literami w środku.

Takie linki sprawią, że uczynisz swoją stronę bardziej profesjonalną, a odwiedzający ją goście będą widzieli że dbasz zarówno o nich jak i o swoją stronę.

3. Favicona dla Twojej profesjonalnej strony

Diabeł tkwi w szczegółach.

Takim szczegółem są favicony czyli malutkie ikonki, które widnieją przy adresach stron w górnym pasku przeglądarki internetowej.

Stwórz taką ikonę, a goście szybciej zapamiętają Twój logotyp oraz to że jesteś profesjonalistą.

Favicone stworzysz w prosty sposób pod adresem: http://www.favicon.cc/

profesjonalny strona zawiera favicony

profesjonalny strona zawiera favicony

4. Dobrze sformatowany tekst

Dobrze sformatowany łatwiej się czyta. Zauważ, że tekst z podziałem na nagłówki, akapity opatrzony dobrze dobranymi zdjęciami jest lepszy w odbiorze.

O ile chętniej przeczytasz artykuł umieszczony w kolorowej gazecie od nudnych długich tekstów spisanych monotonnie czarnym tuszem na białym papierze.

Zadbaj o to, aby teksty które piszesz były przyjemne dla oka i przykuwały uwagę osób, które je czytają.

5. Poprawność językowa

Literówki zdarzają się nawet najlepszym dlatego pamiętaj aby przed opublikowaniem tekstu uważnie go przeczytać.

Jeżeli masz osobę, która śledzi Twoje poczynania wspiera Cię lub jest Twoim hejterem i czeka aż się potkniesz wyślij jej tekst przed jego upublicznieniem.

Zapytaj o opinie, dowiedz się czy jest zrozumiały oraz czy jest poprawny językowo i nie zawiera literówek i błędów gramatycznych.

Bądź czujny i gdy wychwycisz błąd już po publikacji nie zawahaj się go natychmiast poprawić.

6. Filmy Video

Poprzez filmy video ustabilizujesz swoją pozycje jako kogoś kto wie co robi. Będziesz prezentował się jako ekspert w swojej dziedzinie oraz osoba, która posiada swoje stałe miejsce w sieci Internet. Dobrze nagrany film sprawi, że wyróżnisz się na tle konkurencji, a odwiedzający Cię ludzie będą postrzegali Cię jako osobę, która doskonale wie co robi.

profesjonalna_strona_video 7. Zdjęcie autora i informacje o nim

Może się wstydzisz, może nie lubisz swojego wyglądu, ale to naprawdę istotne.

Nie ważne czy jesteś profesjonalnym modelem czy Bozia obdarowała Cię wyglądem trolla jaskiniowego – upublicznij swój wizerunek!

Jeżeli chcesz sprzedawać online, wzbudzić zaufanie musisz się pokazać! Tak samo ze swoim prawdziwym imieniem i nazwiskiem.

Ludzie bardziej Ci zaufają gdy się im przedstawisz i napiszesz trochę o sobie, niż gdy będziesz skryty pod avatarem i nickiem.

Jeżeli już naprawdę nie chcesz upublicznić swojego zdjęcia to daj się chociaż komuś narysować i przedstawiaj swój wizerunek w postaci rysunku, tak jak robią to w niektórych gazetach.

Na zakończenie

Jeżeli wykonasz te wszystkie, proste kroki to wiedz, że coś się dzieje. Od tego momentu jesteś postrzegany jako profesjonalista, a osoby odwiedzające Twoją stronę internetową będą traktować Cię jako eksperta w temacie na który piszesz!

Zachęcam Cię do tego abyś napisał swoje sposoby na bycie profesjonalistą w Twojej branży w komentarzach.

Zdjęcie w tytule zostało stworzone przez Markus’a Spiske, nosi tytuł business men  i jest udostępniane na licencji CC

 

author-image

Tomasz Wikło

Człowiek z informatyczną pasją. Komunikatywny, kreatywny i chętny do podejmowania wyzwań. Specjalista w dziedzinie tworzenia stron internetowych. Z wykształcenia informatyk i ekonomista. W czasie wolnym podróżuje po egzotycznych zakątkach świata.