# Prasówka 18.09-22.09.2017

# Prasówka 18.09-22.09.2017

Dawno nikogo tu nie było… Obiecujemy poprawę i co wtorek uwaga, świeża prasówka w sam raz do porannej kawy. Ciekowostki ze świata IT i marketingu. Nie zabraknie informacji o technologiach, zagadki o social media, newsy e-commerce i nie tylko.  

Dawno nikogo tu nie było… Obiecujemy poprawę i co wtorek uwaga, świeża prasówka w sam raz do porannej kawy. Ciekowostki ze świata IT i marketingu. Nie zabraknie informacji o technologiach, zagadki o social media, newsy e-commerce i nie tylko.

 

#1 Harri Valpola marzy o internecie AI.

Harri Valpola, fiński naukowiec, marzy o internecie umysłów. „Z naszego punktu widzenia będzie to wyglądało jak jeden wielki mózg. W bardzo podobny sposób, że Internet wygląda jak jedna wielka rzecz. To wrażenie będzie iluzją, ale myśleć będzie tak samo jak my.” – powiedział naukowiec.
Valpola zadbał o budowę tej przyszłej sieci. Ale niestety w tej chwili jego cel wydaje się daleko. Mimo wszystko trzymamy kciuki za badania i pracę włożoną w ten projekt i czekamy na dobre wieści.

 

#2Nastolatki wolą Instagrama

Media.com przeprowadziło sondę na 100 osobach w wieku od 8 do 19 lat. Niestety liczba osób, które odpowiadały na pytania z ankiety nie powala, a my już dzisiaj obawiamy się o przyszłość niektórych portali social media. Wyniki zaskakują, 58% nastolatków wykorzystuje portal Facebook jako miejsce służące do komunikacji z rodziną. Tylko 21% uważa ten portal za narzędzie aby pokazać światu swoje prawdziwe ja. Za to aż 40% nastolatków uważa Instagram za witrynę, na której mogą być naprawdę sobą.  Na drugim miejscu aż 35% znajduje się Snapchat który znalazł zwolenników w tej grupie wiekowej. Zaledwie 7% uważa Twittera za miejsce nadające się dla siebie.
A jak nastolatki śledzą swoje ulubione marki? Większość z nich wykorzystuje do tego celu Instagrama, a nie Facebooka lub Twittera. 35% odbiorców Instagrama używa go po to, żeby podążać za najnowszymi trendami, do tego samego wykorzystuje Facebooka 21% użytkowników. Wniosek z tego jest taki, że jeżeli chcemy dotrzeć do tej grupy odbiorców ze swoim produktem, to powinniśmy pomyśleć o wypróbowaniu innych mediów społecznościowych.

#3 Do 2020 roku przewidziany wzrost liczby sklepów internetowych w Polsce!!

Czeka nas szybki rozwój branży e-commerce. Do 2020 roku wartość e-sklepów w naszym kraju ma wynieść 60 miliardów złotych, co rzeczywiście jest skokiem , ponieważ na stan dzisiejszy wartość jest równa 40 miliardów złotych. Co roku powstaję 15% więcej sklepów internetowych co czyni Polskę najlepiej rozwijającym się krajem w branży e-commerce.
Jeśli cofnąć się do historii to w 2006 roku w Polsce działało zaledwie 2,8 tysięcy e-sklepów, obecnie działa 20 tysięcy.  Za 3 lata liczba ta ma urosnąć o połowę i osiągnąć minimum 30 tysięcy. Możemy dodać że najchętniej kupowane są książki, odzież, sprzęt elektroniczny, płyty i obuwie.
Nie pozostało nam nic innego tylko już dzisiaj zaprosić do Studia Leopard naszych przyszłych, obecnych klientów 😉

 

Joanna Wiśniewska

Studentka IT, dopiero rozpoczyna swoją przygodę z marketingiem, ale uwierzcie nam idzie jak burza .